O predmetu
Ciljevi predmeta |
Osposobiti studente za projektni pristup problemima i situacijama u razvojnim i gospodarskim projektima, koji podrazumijeva primjenu metoda i alata koji su karakteristični za projektni menadžment. Nadalje, studenti se trebaju osposobiti za rad u timu pri izradu plana razvojnog projekta, koji sadrži odgovarajući vremenski, strukturni, financijski i marketinški plan kao i plan upravljanja rizicima. |
---|---|
Ishodi učenja |
Studenti će biti u stanju:
|
Kompetencije | |
Ulazne kompetencije |
|
Studentsko opterećenje |
Procijenjeno je da će studentima za savladavanje ovog predmeta trebati 120 sati, što je ekvivalentno 4 ECTS boda. Procijenjena raspodjela sati po vrstama aktivnosti:
|
Obavezna literatura |
Projektni ciklusi u znanosti i razvoju. ur. Divjak B., (2009) TIVA-FOI, Varaždin |
Dopunska literatura
|
|
Tehnički zahtjevi |
Tjedan nastave | Nastavna cjelina | Aktivnost | Bodovi |
---|---|---|---|
1. | Uvod o predmetu i načinu rada na predmetu Definicija projekta. Pristupi projektnom menadžmentu. Faze projekta. Projektni ciklus u razvojnim projektima. Primjeri: IPA, Eureka, gospodarski projekt. Seminarski radovi o pojedinim tipovima projekata s naglaskom na projekte koji dolaze preko europskih razvojnih fondova. Rad putem on-line tečajeva na portalu www.projekti.hr Planiranje projekta i postavljanje ciljeva. Stablo problema i ciljeva. |
||
2. | Projekti razvrstani u programe (studije slučaja) Stablo problema, stablo ciljeva |
Zadatak - Tablica linija financiranja | 2 boda |
3. | Prvi draft projekta (Project charter) i stablo problema za prijavu projekta. SMART pristup ciljevima. Logička matrica projekta (LFM). Rad u grupi na izradi stabla problema i LFM-a Nastavak na seminarima: rad na LFM-u Planiranje projekta uz pomoć metoda i alata za planiranje. Identifikacija aktivnosti i njihovih međuovisnosti. Podjela projekta na radne pakete: jednorazinska i višerazinska struktura. |
Zadatak - Draft projekta
Povezivanje problema i ciljeva
Zadatak – LFM |
3 boda
1 bod
3 boda |
4 | ... |
Elementi praćenja rada | Opis | Bodovi |
Seminarski rad | U sustavu za e-učenje postoji popis tema koje studenti biraju u sustavu. Zadanu temu obrađuju, pripremaju u obliku wikija u sustavu za e-učenje. Teme se ukratko prezentiraju na seminarima i putem wikija, gdje se potiče i diskusija na zadanu temu. Duljina prezentacije i način vođenje rasprave (na seminarima i/ili u sustavu za e-učenje) ovisi o broju studenta na predmetu. Teme su vezane uz različite programe financiranja razvojnih projekta u Hrvatskoj, s naglaskom na EU fondove, te uz različite „soft" metode projektnog menadžmenta. | 15 |
Vježbe na računalima | U učionici s računalima održat će se 5 sati vježbi. U obliku vježbi na računalima obradit će se neki alati za upravljanje projektima s naglaskom na „open-source" alate. Pri tome će studenti samostalno napraviti određene vježbe koje će se bodovati. | 8 |
Vježbe na nastavi i u Moodlu | Studenti na seminarima rade individualno i u grupi na aktivnostima koje se boduju (1-3 boda po aktivnosti). | 15 |
Izrada projekta i evaluacija | Studenti će se podijeliti u grupe od po 3 studenta i radit će tijekom semestra na izradi jednog projekta koji će na kraju i prezentirati. Pri tome će se služiti unaprijed zadanim obrascem i trebat će upotrebljavati metode koje su obrađene
tijekom izvođenja predmeta ili u sklopu drugih predmeta na studiju. Projekt će se prezentirati na kraju semestra. Studenti će međusobno jedni drugima evaluirati projekte (vršnjačko vrednovanje). |
32 |
Kolokviji (2 kolokvija) |
Studenti će moći izaći na 2 kolokvija (predviđeno u 6. i 12. tjednu), a postoji mogućnost da se kolokviji implementiraju u sustav za e-učenje. Studenti bi u svakom slučaju pristupili kolokvijima u kontroliranim uvjetima (pod nadzorom nastavnika). | 30 |
ZBROJ | 100 |
Bodovna skala ocjena
Od | Do | Ocjena |
0 | 49 | nedovoljan (1) |
50 | 60 | dovoljan (2) |
61 | 75 | dobar (3) |
76 | 90 | vrlo dobar (4) |
91 | 100 | izvrstan (5) |
Nužan uvjet za pozitivnu ocjenu je postizanje barem 15 bodova putem kolokvija.
Uvjet za potpis je prikupljenih 20 bodova i ne više od 3 izostanka s nastave.
Napomena: Prepisivanje na kolokvijima, korištenje tuđih rješenja u zadaćama, provjerama i praktičnim zadacima je strogo zabranjeno i povlači stegovnu odgovornost studenata.
Elementi praćenja rada | Bodovi |
Seminarski rad | 12 |
Zadaci u sustavu za e-učenje (Moodle) | 8 |
Projekt | 30 |
Kolokviji (2 kolokvija) |
30 |
ZBROJ | 80 |
Bodovna skala ocjena
Od | Do | Ocjena |
0 | 39 | nedovoljan (1) |
40 | 49 | dovoljan (2) |
50 | 59 | dobar (3) |
60 | 69 | vrlo dobar (4) |
70 | 80 | izvrstan (5) |
Nužan uvjet za izlazak na pismeni dio ispita je predana projektna prijava prema uputama danima na predmetu (u Moodlu).
Prisustvovanje predavanjima i seminarima nije obavezno, ali student treba sudjelovati u e-učenju. Student se treba tijekom prva dva tjedna nastave prijaviti u sustav za e-učenje Moodle i pratiti nastavu i zadatke posredstvom sustava.
Koliko puta je dozvoljeno izostati s nastave? | 3 |
Što je uvjet za dobivanje potpisa? | Najviše tri puta izostati s nastave i skupiti minimalno 20 bodova. |
Kada se održavaju kolokviji? | u 6 i 12 tjednu nastave |
Na koji način se održavaju kolokviji? | Kolokviji su online i pišu se u laboratorijima. Svi studenti kolokviju pristupaju u isto vrijeme. |
Kada se održavaju prezentacije projekata? | Studenti prezentiraju projekte u posljednjem ili u posljednja dva tjedna nastave. |
Što ako student ne skupi dovoljno bodova iz kolokvija za upis ocjene? | Student u tom slučaju pristupa pismenom ispitu, a bodovi ostvareni na pismenom ispitu pribrajaju se bodovima ostvarenim kroz kontinuirano praćenje. |
Da li su izvanredni studenti mogu odabrati model kontinuiranog praćenja za redovite studente? | Da. |
Da li su izvanredni studenti obavezni predati projekt? | Da. U protivnom ne mogu pristupiti pismenom ispitu. |